טניס הינו ספורט פופולרי שהולך וצובר יותר ויותר תאוצה. הציוד העיקרי עבור כל שחקן טניס, מתבסס בעיקר על מחבט וכדורים.

חשוב לדעת כי קיימת משמעות חשובה לסוג המחבט והתאמתו לשחקן, על מנת לסייע בביצועים שלו, ובעיקר- למנוע פציעות. להלן פרמטרים לבחירת מחבט הטניס המתאים ביותר עבורכם.

להלן פרמטרים לבחירת מחבט טניס המתאים ביותר עבורכם.

מחבט טניס – אורך המחבט

אורך מחבט טניס נמדד באינצ'ים, מבסיס הידית ועד לקצה ראש המחבט. חשוב לדעת כי קיימות שתי קבוצות בכל הקשור למחבטי טניס: מחבטי טניס לילדים ומחבטים לבוגרים,

כאשר ילד מעל גובה של מטר וחצי נכנס כבר לקטגוריה של בוגרים. אורך מחבט לילד/ה נע בין 17 אינץ' עבור ילד בגובה של עד 80 ס"מ, ועד 26. אינץ' לילד בגובה של עד כ 140 ס"מ. מחבטי טניס עבור בוגרים באורך של 27 אינץ.

גודל ראש המחבט

מחבטי טניס מגיעים בגדלי ראש שונים הנעים בין 90 אינץ' ל 122 אינץ'.

MID Size - MID: הינו מחבט עם ראש מחבט קטן, 95 אינץ' ומטה.

MID Plus - MP: מתייחס למחבט עם ראש מחבט בינוני בגודל שבין 95 אינץ' ל 105 אינץ'.

Over Size  - OS: -  ראש מחבט טניס 107 אינץ' ומעלה – ראש מחבט גדול.

מחבט טניס בעל ראש מחבט גדול מחבט בעל אפקט הטרמפולינה ולכן בעל עוצמה. שטח הפגיעה בו גדול יותר ולכן מאפשר טווח הצלחה גדול יותר עבור שחקן מתחיל.

בשביל שחקנים מתקדמים כדאי לבחור מחבט בעל ראש מחבט בינוני, שעוצמתו פחותה יותר ומאפשרת יותר אתגר לשחקן. שחקנים מקצועיים יכולים להשתמש במחבט בעל ראש מחבט קטן שנותן לשחקן אומנם פחות עוצמה, אבל יותר דיוק.

מסגרת מחבטי טניס

מסגרת מחבט הטניס ועובייה משפיעות על צורת המשחק. מסגרת אליפטית מאפשרת עוצמה רבה יותר. מסגרת מרובעת- מעוגלת מאפשרת יציבות ושליטה רבות יותר. מסגרת אווירו דינמית בעלת צורה משולשת מעוגלת –מאפשרת משחק מהיר יותר. עובי מסגרת של מחבט טניס נע בין 20 ל 30 מ"מ וככל שהמסגרת דקה יותר כך המחבט מדויק יותר, בעוד מסגרת עבה מעניקה למחבט עוצמה רבה יותר.

נקודת איזון, חומר המחבט וידית אחיזה

איזון המחבט – איזון לכיוון הידית, כשרוב המשקל בכיוון הידית, הוא מחבט בו השליטה גדולה יותר. מחבט מאוזן הוא מחבט שנקודת האיזון היא באמצע. איזון לכיוון הראש הוא מחבט שהמשקל בכיוון הראש והוא נותן פחות דיוק אבל יותר עוצמה

חומר המחבט – מחבטי אלומיניום או טיטניום הינם מחבטים בעלי משקל כבד יותר והם בד"כ זולים יותר ומתאימים למתחילים. מחבטי גרפיט או קרבון הם מחבטים עמידים, קלים ונוחים יותר אבל גם יקרים יותר ומתאימים למקצוענים ולחובבים כאחד.

ידית אחיזה – המידות הקיימות בידיות אחיזה הן אירופאית ואמריקאית. מחבטי ילדים מגיעים במידה אחת ומבוגרים משתמשים בידית אחיזה במידה 0 -5. חשיבותה של ידית אחיזה משמעותית למניעת בעיות בריאותיות.