כשמחפשים ציוד טניס, בדרך כלל מתעניינים בסוג המחבט שכדאי לבחור, הגריפים הנוחים ביותר, ביגוד והנעלה המתאימים למשחק טניס, תיקים למחבטים, אולי גאג'טים מדליקים כתוספת, אבל סביר להניח שלא הרבה אנשים משקיעים מחשבה מרובה בבחירת כדורי טניס. כאשר מתעניינים ברכישת ציוד טניס חשוב גם לשים לב לבחירת כדורי הטניס, ולהשקיע קצת גם כאשר בוחרים כדור משחק.

כשהולכים לרכוש כדור טניס

כדי לשחק טניס חייבים לפחות מחבטים וכדור. אולם, כפי שנכתב לעיל, בעוד רובנו משקיעים רבות בבחירת המחבט הנכון, אנו מזניחים מעט את משמעות הבחירה בכדורי טניס ונוטים לבחור בדרך כלל את הכדורים הזולים ביותר, שהרי מה כבר יכול להיות מיוחד כל כך בכדור טניס?

התשובה היא – הכל. כדור טניס אחד יכול להיות שונה לחלוטין מהשני, ולמעשה תכנון של כדור טניס הינו תכנון די מורכב שיש מאחוריו חשיבה משמעותית לגבי איכות המשחק והביצועים שלו. לכן, לא כדאי להתפתות ולרכוש את הכדורים בעלי תג המחיר הזול ביותר, כיוון שיכול להיות שתגלו כמה חסרונות בולטים בכדורים הללו. להלן כמה דגשים שצריך לדעת בבואנו לרכוש כדורי טניס.

ממה הכל התחיל?

למעשה, משחקי הטניס שוחקו כבר בתקופת ימי הביניים של אירופה. בתקופה ההיא נחשבו משחקי הטניס כשעשוע בידורי וכפעילות פנאי בלבד עבור המעמדות הגבוהים של האצולה והמלוכה. כדורי הטניס של אז היו עשויים עור שהיה עטוף בצמר. הם היו מיוצרים בעבודת יד ומחומרי גלם יקרים. לכן הכדורים היו יקרים עד מאד ורק מעמד האצולה יכול היה ליהנות ממשחק טניס. אולם מאז ימי הביניים עברו כמובן לא מעט סיבים במכונה, הטכנולוגיה התקדמה וגם התרבות השתנה, והטניס הפך למשחק פופולארי ולענף ספורטיבי אולימפי. כיום מייצרים כדורים בייצור המוני ומחומרי גלם שונים החומר הבסיסי ביותר ממנו מייצרים כדור טניס הוא גומי. סביב הכדור קיימת מעטפת צמרירית שמטרתה ספיגת החיכוך של הכדור עם המחבט ועם הפגיעות במגרש, וכך לקבל את המכות בצורה יעילה וטובה יותר, כך שהכדור יוכל לשמש את השחקנים לאורך זמן.

אז איך יודעים כיום כיצד לבחור כדורי טניס טובים ואיכותיים?

בחנו את מידת הקפיציות של הכדור באמצעות המבדק הבא: הפילו את הכדור מגובה של שלושה מטרים ותראו אם הוא חוזר לפחות את חצי הדרך למעלה. המבדק הזה מצביע במידת מה על איכות הכדור, אבל חשוב לזכור שיש להתאים את הכדור לתנאי המשחק בהם אתם בדרך כלל משחקים, כגון: מגרש קשה כמו אספלט לעומת משחק על הדשא או חמר. כמו כן, חשוב להתאים את הכדור לרמת השחקן –כדורי טניס למתחילים יהיו בדרך כלל אטיים יותר בעוד כדורי טניס למתקדמים יהיו מהירים יותר.

כדאי גם לבחור בכדורי טניס המיוצרים או משווקים תחת פירמה ידועה בתחום.